dilluns, d’agost 20, 2012

Visita al Jökulsárlón

En primer lloc perdoneu la inactivitat, aquests últims dies està marxant molta gent del personal i això pinta que cada cop haurem de treballar més, almenys si es manté l'activitat a l'hotel. Fa un parell de setmanes van marxar les dues islandeses (la Hanna i l'Amal) i fa menys d'una setmana van marxar la Fanney i l'Aldís. D'aquí ben poc, 5 dies, marxaran en Johannes i l'Angelina i poc després l'Ásdís i en Marko. Així, ben aviat passarem a ser 7 o 8 treballant a l'hotel. Tot i això, espero que més endavant el meu compte bancari ho noti :P

També dir-vos que fa un o dos dies vaig superar les 10.000 visites al blog, així que moltes gràcies per seguir llegint-me! Això, juntament amb que ben aviat superaré les 200 entrades (espero que fer-ho) m'anima a escriure més. També tinc altres plans de cara a parlar sobre Islàndia, he pensat recopilar en un mapa tota la informació de llocs, excursions, allotjament per on hagi passat o fins i tot n'hagi sentit a parlar per tal de poder recopilar tota la informació del blog en una pàgina i que serveixi tan per mi així com de consell o "guia" per si algú mai s'anima a pujar cap aquí. Encara no està acabada ni molt menys, però a mesura que vagi actualitzant el mapa s'anirà actualitzant aquí també:

Mostra ÍSLAND en un mapa més gran

Si us acosteu als diversos llocs podeu veure informacions o aproximacions dels recorreguts en cas que es tracti d'una excursió. Espero poder omplir el mapa amb molta informació, almenys de la part del sud que és la que més he recorregut.

Abans d'ahir vam sortir amb tot el personal de l'hotel. Així com l'any passat vam anar a fer una volta amb quads, aquest any hem anat al Jökulsárlón [Iökuls-aur-loun] a donar una volta amb una barca zodiac (un bot inflable amb motor). Bàsicament vam escollir el dia perquè hi havia molt poques habitacions per netejar i ens vam posar tots a treballar per haver acabat a la una. Llavors vam agafar els cotxes cap al llac i ens hi vam estar una estona prenent un cafè.

Un merendero com qualsevol altre

A continuació vam pujar tots a la barca i ens van dur fins al peu de la glacera, d'allí on surten tots els blocs que hi ha surant per l'aigua. Això és a 6.5 km de la riba d'on vam sortir! Realment és un llac molt gran i no ho sembla. A més de gran en extensió, és el llac més profund d'Islàndia, si no recordo malament més de 200 metres!
 Pujant a la Zodiac
 Una altra barca d'un altre grup
 El nostre destí és al fons!

Gel del llac
 I comprovant si és gel de veritat

El millor de tot és que aquesta sortida la vam fer per gastar els diners que en han anat donant de propines però els de les barques ens ho han fet gratis, així que encara tenim diners per gastar... problemes d'islandesos.

Pel vespre vaig fer el torn de cambrer ben tranquil. No teníem cap grup a menjar i ens van venir només 19 persones. Després a la nit vam baixar en Matje, en Vasek, en Guðmundur (el xef) la Sigriður, l'Angelina, l'Ásdís i jo cap a Klaustur on un grup de 4 homes grans i borratxos (és com me'ls van descriure) tocaven al Sistrakaffi diverses cançons islandeses. Realment va estar molt bé i el que més gràcia feia era que allí tothom es coneixia, hi havia la banquera, el caixer del supermercat, el treballador de la piscina muncipial...

Aquí teniu les millors fotos que vaig poder fer:

Aquí teniu un video que he trobat d'ells:

Ahir a la nit però es van tornar a animar les coses, després d'haver començat amb l'esmorzar a les 6:30, vam estar fent gairebé totes les habitacions. A continuació vam preparar el menjador i a la nit van venir tres grups. Al final del dia vaig haver treballat 14 hores. Tot i això, es va animar el dia quan vaig conèixer dues parelles. La primera arribava quan erem a punt de tancar i ja em vaig ensumar alguna cosa. De seguida vaig escoltar l'accent que tenien al parlar anglès i a continuació vaig dir que els aniria a prendre nota jo. Es van confirmar les sospites quan després de preguntar-los si "Do you want something else to drink?" comentaven entre ells "Vols beure alguna cosa?". Catalans de Barcelona, que venien de l'est i ben aviat tornarien cap a Reykjavík. Ja feia temps que no en trobava i vam estar parlant una mica. Al tornar cap a la cuina va semblar-me que una altra parella ens havia estat mirant, al acostar-m'hi em van dir que també eren catalans. Perquè vénen tots de cop? Mai ho sabré, però sempre està bé trobar gent de la terra tan lluny de casa. Em van parlar d'un cuiner gallec que treballa al sud d'Islàndia i resulta que no són els primers que me'n parlen. Probablement intentaré anar cap allà a conèixer-lo i dir-li que n'he sentit a parlar bastant d'ell.

Anònim ha dit...

A veure si ara es publica . He posat que les teves fotos són molt reconfortants quan estem a 36ª a l'ombra . Que mal repartit està el món!!!