dissabte, de setembre 01, 2012

Per molts anys síminn

Avui la xarxa 3G de Síminn, una de les companyies telefòniques d'Islàndia el nom de la qual vol dir literalment "el telèfon", fa 5 anys. I us preguntareu, a mi què m'importa? Ara treballa per Síminn aquest? No! Diguem que a mi tampoc m'hagués importat massa si no hagués estat pel moment que estem passat i és que el regal que ha decidit fer-nos l'empresa a aquells que tinguem algun mòbil (com jo) és internet gratis durant tot el cap de setmana! No podia ser més oportú!

Així doncs, aquí ens teniu a tota la casa exprimint cada megabyte que puguem pescar de la xarxa i baixar-lo al nostre ordinador, o en el meu cas pujar-los a la xarxa per poder publicar una nova entrada!

Avui us posaré una mica de fotos del què vaig parlar a l'última entrada des de Skaftafell i us explicaré com va acabar la meva estada.

Per començar, alguna foto del castell de focs al Jökulsárlón:




I de Skaftafell:

Svartifoss (foto ja obligatòria)
Vista cap als Kristinartindar
Vista des de la Sjónarnípa del Skaftafelsjökull
Central elèctrica casolana
Finalment un lloc decent per penjar la Slackline!!
Vespre al càmping
Vista cap al Vatnajökull i el Hvannadalshnúkur (cim més alt d'Islàndia) des del campament
Muntant una reunió al gel
Reunió muntada
Preparats pel primer bloc de gel
Rierols sobre la glacera que fan formes ben boniques
En Dennis pujant
Vista cap avall
Vista cap amunt (Falljökull)
I una mica de jo
També vam entrar a un túnel
Hundafoss
Més vista cap al Hvannadalshnúkur
Finalment ja preparat per tornar cap a l'hotel

L'últim dia el vai aprofitar per anar cap al Hundafoss i fer un parell de dibuixos més. Després vaig passar el migdia a la Slackline i finalment vaig plegar la tenda per marxar. Per tornar vaig tenir molta sort i en menys de dos minuts dues noies alemanyes em van portar cap a l'hotel (una d'elles treballava a l'hotel de Hof, una mica més enllà de Skaftafell).

Aquests dies la cosa ja s'està morint. Només tenim 5 o 6 habitacions per netejar al dia i a la nit fem de cambrers sols. Ahir fins i tot vam parar d'oferir buffet i oferíem "à la carte" entre dues opcions, carn o peix. Cal dir que en Guðmundur prepara uns plats que fan una pinta exquisita i més d'una vegada se't passa pel cap endur-te'l i menjar-te'l tu mateix. Tot i això, demà i els pròxims dies han de venir alguns grups (en el cas de demà tindrem tot l'hotel ple) així que tindrem uns últims dies d'estrés abans que l'hotel mori definitivament per aquesta temporada.

Ahir però, com que hi havia molt poca feina vaig acompanyar en Matje i en Vasek (que tenien festa) a fer una volta amb quads tal com vam fer l'any passat. Va ser molt divertit perquè al ser tres només vam poder córrer més i el guia ens va dur per uns llocs preciosos que, tot i la pluja constant, van fer de la volta uns diners molt ben invertits! (amb descompte per ser de l'hotel, òbviament!)


La zona és plena de cràters formats quan la lava i l'aigua es troben. Aquesta última s'esclafa molt ràpidament i genera "explosions" de vapor que fan com un volcà. Es veu que aquest tipus de paisatge també s'ha trobat a mart i és una de les proves que en el seu moment hi va haver aigua en el planeta roig. Cal dir que si no fos pel verd de la molsa, el paisatge és bastant marcià.

 Els quads
 El guia en Vasek i en Matje
 Diverses formes dels camps de lava que expliquen com els Islandesos creien en els elfs
 I el mateix des del quad

Com que l'internet és gratis miraré d'actualitzar demà també! A veure si recupero la regularitat (en part no depèn de mi, però faré tots els possibles per oferir uns bons últims posts)