dijous, de febrer 04, 2010

Tarda d'Ahir!

Ahir vaig actualitzar el blog al migdia i encara em quedava explicar què havia fet per la tarda! Abans de tot però, m'agradaria comentar-vos una curiositat que havia oblidat mencionar en algun dels dos posts anteriors. El primer dia, quan passejàvem la Fata (la gossa dels Innanen) vaig veure dos cotxes aparcats que estaven endollats a l'electricitat. Vaig pensar "Mira! Aquí a Finlàndia ja es comença a portar això dels cotxes elèctrics!" així que li vaig preguntar a l'Illi si realment eren cotxes elèctrics, i va resultar ser que els endollen per a que s'escalfin una mica i així no es congelin durant la nit fent que no siguin utilitzables el dia següent... coses tan òbvies que alhora no estàs gens acostumat a veure...

Ahir per la tarda vam anar al costat de casa on hi havia unes pistes de patinatge. Però una d'aquestes a l'aire lliure al mig de la neu! Aquesta vegada no vaig caure tant com ho havia fet l'última vegada a Gävle fent hockey sobre gel (clar que en aquell moment havia d'estar pendent dels patins, l'stick i el puck). En aquell moment de la tarda el sol s'estava ponent (o ja ho havia fet) i tot estava de color blau, és el que anomenen "Sininen Hetki" (Moment blau). Vaig intenar-ho capturar amb la càmera:

Sininen Hetki
Patinant!


Després d'això vaig anar al centre de Helsinki a trobar-me amb una amiga de l'EYP, la Paula. Vam anar a un restaurant/pub a sopar i bé, allò que diuen que el menjar a Finlàndia és car, jo crec que és veritat. Tot i això, jo vaig demanar una pizza de ren (lo més finlandès que hi tenien) i no em va sortir malament el tret (9,80€):

( I aquí les proporcions estan malament, la pizza era GEGANTINA, no me la vaig poder acabar! )
Helsinki a les 22:00

Finalment, el dia va acabar a la Sauna. Calentada a 80º, vam anar a la Sauna que tenen a casa (Atenció: Preguntar-li a un finlandès si té sauna és com preguntar-li si té cuina. La resposta serà després d'un gran riure "Sí, tinc sauna, tinc cuina i tinc electricitat! Que no visc al paleolític!" per sort jo no ho vaig fer). Doncs això per la nit, després d'un llarg dia no hi ha res millor que una Sauna, totalment relaxant i a l'estil tradicional escalfada amb llenya i tirant l'aigua a les roques ardents.

Ja en parlaré un altre dia de la sauna.

1 comentari:

Unknown ha dit...

pistes de patinatge al mig del carrer, això sí que mola! :D

Taaant gran era la pizza? :o (quina gana m'has fet venir! >_<)