dijous, de setembre 08, 2011

Ísafjörður, la capital del nord

Bé, ahir al matí em vaig llevar ben d'hora a Reykjavík, a les 6:30. Després d'haver anat a dormir a dos quarts d'una estava mort, però havia d'agafar l'avió a les 7:30 per marxar de l'aeroport intern de Reykjavík a les 8:00. Així, vaig agafar el bus i em vaig dirigir cap al Flugvöllur (Aeroport) on només va caldre dir el meu cognom perquè pugués tenir el meu bitllet. Anar amb avió per dins d'Islàndia és més o menys com agafar el tren, com a mínim a nivell logístic.
L'aeroport
..,i el bitllet
Tot i això, les coses no sempre van com esperem (i com ja és de costum en el meu blog em sembla) i a mig vol un motor va fallar i vam començar a caure. És broma! Això és el què hagués passat si no hi hagués controls de seguretat. Ben bé no sé què va passar però el fet és que vam haver de canviar d'avió i esperar 1 hora i mitja per fer-ho. Així, vam arribar gairebé dues hores tard a Ísafjörður, però a mi no m'esperava res ni ningú així que m'era ben indiferent.

El temps no va ser l'òptim per veure coses ja que tota l'illa estava plena de núvols (com és habitual de fet) però Reykjavík des de l'aire era molt bonica i el cel s'està aclarint dia rere dia de manera que a la tornada potser tindré més sort.
Un cop arribat, vaig anar fins al càmping de Tungudalur, un càmping preciós i amb molt bones instal·lacions, fins i tot aigua calenta gratixx que s'aprecia molt!

Tot i això, durant la nit ha fet molt de vent i he tingut fred als peus. A més, el càmping està a més d'una hora a peu d'Ísafjörður. Aquestes raons, i el fet que tinc diners que he cobrat de l'hotel, han
fet que decideixi passar les dues properes nits a un "alberg" a la ciutat, Gamla Gistihús.
El riu tunguá del tungudalur
Un dels petits afluents del tunguá que passava pel càmping
Hi havia molts bolets
La tenda
Una casa al Tungudalur

Què us en puc dir d'Ísafjörður. Quan t'acostumes a Kirkjubæjarklaustur i als serveis que ofereix un poble com aquest així com a les seves dimensions, realment veus que Ísafjörður es pot considerar una ciutat. Bàsicament, si això no ho és, llavors només Reykjavík és ciutat (i gràcies!). Així, quan vas a Islàndia, ja has de canviar una mica els estàndards. Ísafjörður és una ciutat molt maca, on hi viu força gent i té molta activitat als carrers (estàndards nòrdics!) per la latitud a la que està situada i la zona tan aïllada. Aquests dies, que són feiners, veus a tots els nens a l'escola, els joves que surten de l'institut i van a prendre alguna cosa... em recorda molt al tipus de vida de Gävle, tot i que repeteixo que la ciutat no és gran. Per altra banda, és una ciutat pesquera i realment em recorda moltíssim també als pobles de pescadors que tenim al llarg de tota la costa catalana.









Ahir vaig estar rondant pel port per preguntar si podia unir-me a algun vaixell de pesca per ajudar-los durant un dia, en principi a canvi de res. Tot i això, vaig arribar tard per hores pesqueres i em van dir que normalment fan falta molts papers per pujar en un vaixell d'aquests tot i que a Borlungavík havíen deixat pujar a més d'un en un vaixell d'aquests per ajudar. També buscaven gent per ajudar a classificar els peixos. En tot cas, jo no buscava aquesta última opció i Borlungavík està lluny si no hi puc anar amb cotxe. Així que potser deixaré aquesta opció per un altre any.

Un vespre al Tungudal

Avui al matí m'he llevat a les 10 i he fet una excursió pel Tungudal, seguint el riu que passa pel càmping:


Després he agafat el bus que va del Tungudal a Ísafjörður un cop cada 2 o 3 hores, que m'ha sortit gratis, i m'he instal·lat a l'alberg. Demà tinc pensat de llogar una bicicleta i anar fins a Borlungavík o fer alguna excursió per la zona, i a veure si amb una mica de sort alguna nit veig aurores boreals, avui fa un cel molt clar!