divendres, d’octubre 26, 2012

De nou a la rutina

Avui m'he adonat que últimament els dies m'estan passant volant! Sí, de fet ja fa més d'una setmana que no he escrit res i no me n'he adonat. En certa manera això és un bon símbol perquè vol dir que no m'avorreixo, tinc força coses a fer. La primera, la uni:

A la uni faig tres assignatures:  Funktion Analysis (Anàlisi Funcional), Numerik gewönliche Differentialgleichungen (Equacions diferencials ordinàries numèriques), Analysis und Geometrie auf Mannigfaltigkeiten (Anàlisi i Geometria sobre Varietats). Els noms semblen molt estranys però les assignatures no són massa difícils, tot i això algunes van força ràpid i tinc la sensació que farem molt de temari. Aquestes primeres classes també m'han servit per aprendre molt de vocabulari específic de les matemàtiques així com la forma habitual de redactar textos matemàtics. Per exemple, el què en català seria:
Demostració: v.v. (volem veure) que el conjunt A és no numerable, i.e. (id est/és a dir) és numerable. Sigui a un element de A...
en alemany:
Beweis: z.z. (zu zeigen) dass die Menge A nicht abzählbar ist, d.h. (das heisst) sie ist abzählbar. Sei a ein Element von A...
Clar, d'alemany en sé però paraules com conjunt, continu, numerable... específiques de les mates, així com moltes abreviatures les estic havent d'aprendre i quan això va junt amb un professor que va ràpid, la cosa es posa interessant. També he començat les classes de txec, els cursos d'idiomes costen 40€ el semestre i he pensat que per aquest preu n'hauria de prendre algun. Per temes d'horaris i perquè he estat convivint tot l'estiu amb txecs vaig escollir aquest idioma. Està molt bé perquè tinc la sensació que coneixeré molta gent del curs!

El diumenge passat vam passar el dia al parc Mauerpark. Vam fer una barbacoa, vam penjar la slackline i per la tarda vam mirar el karaoke que sempre organitzen els diumenges. Va fer un dia esplèndid i realment va valer la pena sortir de casa!

 Un home que feia música electrònica (anava gravant i loopejant)
El Fernsehturm des del Mauerpark

Us deixo amb una cançó que tinc enganxada aquests dies, òbviament de Seeed, crec que acabaré penjant-vos cada cançó del disc XD

1 comentari:

aubia ha dit...

Com ho peta la cançó!! :)