dimarts, d’agost 25, 2015

Aftur á Íslandi - 2015

[De nou a Islànida]

Bé, he pensat rememorar els vells temps i escriure una nova entrada al blog, al més pur estil Sastrey á Íslandi. Segur que a més d'un li fa il·lusió rellegir.

Per començar, una mica de música per anar ambientant:


Doncs sí, aquest estiu, en plena onada de calor vaig estar-ne fart i vaig decidir que marxaria uns dies a Islàndia a passar fred i gaudir del país. Dit i fet, vaig comprar els vols sense cap pla més enllà de marxar cap al nord.

Així, el dia 14 d'agost, tal i com vaig acabar de treballar, vaig marxar cap a casa, vaig fer la motxilla a corre-cuita i hi vaig posar l'indispensable (i menys), entre ells un coco que m'ha acompanyat durant el viatge.  El vol sortia a sobre les 23:30 de Barcelona i arribava a Keflavík [képlavik] cap a la 1:30 (4 hores de vol menys dues de diferència horària).

L'arribada a Islàndia va ser agradable, amb el fred corresponent. Vaig agafar el bus que et porta de l'aeroport a Reykjavík i vaig aconseguir que el conductor em portés fins a la porta de casa la Fanney (companya de feina de l'hotel), que em va acollir. El bus en principi et pot dur fins a l'hotel al que estàs allotjat, així que jo vaig dir l'hotel més proper al meu destí, però al final em vaig quedar sol al bus i realment sortia més a compte el meu destí. A més, es veu que l'hotel al qual vaig dir d'anar havia estat tancat el dia anterior per falta de llicència, cosa que havia alertat al conductor que ja es pensava que dormiria al carrer.

 Leifur Eiríksson, el veritable descobridor de Vinland (Amèrica) davant de la Hallgímskirkja [hàtlgrims-kírkia]

Vista de Reykjavík des del Tjörn [Tiörn], el llac de davant de l'ajuntament

El dissabte el vaig utilitzar per visitar Reykjavík una mica i fer les compres indispensables (entre elles un CD del grup que us he posat més amunt). I a la tarda vaig agafar el bus de línia (això vol dir que no hi havia parades turístiques ni tonteries i era més barat) cap a Skaftafell [Skàptafetl]. Anant cap allà vaig passar per l'hotel on vaig treballar, que ja no es diu Islandia Hotel Núpar, sinó que pertany a la cadena hotelera Fosshotel. La pinta però, és la mateixa i això em va portar molta nostàlgia.

Foto davant del cartell de Kirkjubæjarklaustur [Kírkiu-baiar-klöistur], el poble que està més aprop de l'hotel (50km)

El diumenge el vaig aprofitar per veure Skaftafell, pujar al Krístinartindar [krístinar-tíntar] on em va nevar (!!) i també visitar l'espectacular cascada de Svartifoss (cascada negra) que em sé de memòria però mai em canso de mirar.

 Camí al Svartifoss

 Svartifoss

 Amb mi ...

 ... i sense

 Camí al Krístinartindar

 Ocells pel camí!

 Aquell és el meu destí, aquí encara feia bon temps

 Pujant

 Cim!

 Baixant

 El Skafafelsjökull [Skàftafels-iökutl], la glacera de Skaftafell


Visió des de Sjónasker [sióunasker]

Com que és una mica tard, deixaré la redacció del meu viatge per més endavant i així també ompliré de posts el blog (mira que intel·ligent!). A més, així podré estructurar millor el meu viatget de 10 dies.

Si us avorriu mentrestant, llegiu posts antics que n'hi ha un grapat i així us poseu en situació.

Continuarà...