dimecres, de juliol 11, 2012

Ísland 2012

Hola a tots i totes de nou! Per tots aquells que no ho sapigueu, aquest any després de llargues deliberacions he tornat a Islàndia. A mitjans d'any la Sigrún em va oferir tornar a treballar a l'hotel i si jo havia pensat que si tornava seria per anar a treballar per una altra zona (per conèixer-la millor) vaig també pensar que em tocaria tornar a treballar amb la mateixa gent amb qui ja vaig fer amistat l'any passat i penso que aquest és un punt molt a favor de cara a l'experiència que m'espera aquesta vegada. A l'altra banda de la balança hi tenia tots els plans amb els amics, festivals de música i la ruta de l'escola d'excursionisme, així com el fet que per l'octubre me'n vaig un any a estudiar a Berlín. La decisió però, va ser presa i és que també cal pensar que rebutjar una oportunitat com aquesta seria molt difícil de justificar a priori, no?

Així doncs, ahir va iniciar el meu viatge de nou. Aquest cop vaig decidir agafar un vol directe Barcelona-Reykjavík per fer més còmode el viatge. A més, el vol sortia a les 23:40 i em va deixar tot el dia per preparar-me. El moment de marxar se'm va fer un xic estressant però realment no hi va haver cap incidència en el vol.

Aquest era el meu avió, que es dia Öræfajökull (el nom del volcà/glacera que és la llengua sud del Vatnajökull, prop de l'hotel)

A les 2:00 d'Islàndia (les 4:00 pels de casa) vaig arribar a Keflavík, l'aeroport internacional que queda a uns tres quarts d'hora de la capital. Vaig agafar el bus, i vaig arribar a les 3:30 a l'estació d'autobusos on em va recollir la Fanney, una de les companyes de l'hotel. Jo ja vaig insistir diverses vegades que no feia falta que em recollís però ella volia fer-ho i finalment jo no sóc ningú per rebutjar aquest magnífic servei. A les 4:00 (les 6:00 pels de casa) era al llit preparat per dormir.
Reykjavík a les 4:00
La meva habitació a les 4:00

El dia d'avui ha estat molt calmat, ens hem llevat quan hem volgut, després hem anat al centre comercial a arreglar uns problemes que té la Fanney amb l'internet i he aprofitat per aconseguir un mòbil islandès. Després he anat a un parc de Reykjavík on m'ha deixat la Fanney ja que ella havia d'acabar de solucionar el tema de l'internet, i jo m'hi he quedat fent Slacklining (caminar per una vaga plana tensada entre dos arbres) i prenent el sol.

Vista del parc amb la l'església Hallgrímskirkja al fons
 Portar la Slackline a Islàndia és una mica agosarat perquè a l'illa gairebé no hi creixen arbres naturalment

Cal dir que la temperatura és d'uns 15ºC, fa fresqueta per nosaltres però al parc hi havia moltíssima gent prenent el sol amb l'esperança d'agafar una mica de bronzejat. També m'ha fet molta gràcia que al parc hi havia muntat un "Frisbígolf" que ve a ser com un golf on en canvi de forats hi ha una espècie de cistelles on has de deixar el frisbee. Quan ho he vist he pensat que era l'esport més random que existia. Ara, passada una hora pel parc he vist moltíssima gent jugant-hi.

Precisament aquests no estaven jugant al Frisbígolf
Flors amb els colors d'Islàndia

Finalment he donat una volta pel "downtown" de Reykjavík i he aconseguit trobar sense problemes el camí de tornada cap a casa. Suposo que per sopar demanaré una pizza que tenen aquí sota i demà pel matí farem via cap a l'hotel!

Vista des de la costa de Reykjavík cap a la famosa (per la gent de la capital) muntanya Esjan

Nil Roda ha dit...

Visca visca!!
Molta sort! Tornarem a viure!

Anònim ha dit...

Schönes Wetter!
Ich hoffe du bist inzwischen gut im Hotel gelandet.